Världens finaste halsband

För ett tag sedan läste jag på Operation Smile Sveriges facebookgrupp att några tjejer hade designat ett smycke med vår logga på, till förmån till barnens operationer. Självklart blev jag berörd av detta. Och lika självklart visste jag att jag skulle införskaffa mig ett sådant halsband inom en snar framtid.

I lördags gick jag in på MK Juvel i Malmö och fann direkt vad jag sökte efter. Vilket vackert halsband! I silver dessutom.

Enligt de som jobbade i butiken då så går hela summan, 298 kr, till Operation Smile, och att varken butikerna eller tjejerna som designat smycket får någon vinst på det. Så fint av dem, tycker jag!

Nu är jag världens lyckligaste tjej som går omkring med världens finaste halsband. Gör det du med.



Smycket i all sin prakt



/ Nathalie


Kommentarer
Eleonore

Hej! Först och främst måste jag sägs att det är en underbar blogg ni har! För det andra så har jag hört från Sandra att det är 10% av priset som går till OS, detta kan vara fel men det är det jag har hört :) keep up the good work! :D

2012-03-19 @ 23:46:46
Nathalie

Hej, och tackar så hjärtligt! :)



Det verkar som om det är lite olika information om hur mycket som faktiskt går till Operation Smile. Enligt Sandra går 10% till Operation Smile, enligt facebook 20% och enligt MK Juvel hela summan. Men jag har för mig att en av lärarna (som också är lärare till tjejerna som gjorde smycket) sa igår att hela summan går till Operation Smile, så då bekräftar de helt enkelt det som de på MK Juvel sa :) men tack för upplysningen, haha!

2012-03-20 @ 16:08:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0